1 Nisan 2017 Cumartesi

Edebiyat Mutluluktur-Zülfü Livaneli


Merhaba

Bloğuma yazı  yazmayı özlemişim. Kısa bir aradan sonra yazılara tekrar devam :)

Bugün çok keyif alarak okuduğum Zülfü Livaneli’nin  Edebiyat Mutluluktur kitabından bahsedeceğim. Zülfü Livaneli’nin kalemi o kadar güçlü, anlatımı o kadar güzel ki bir kez daha hayran oldum kendisine.

Sevdalım Hayat, Kardeşimin Hikayesi’nden sonra Edebiyat Mutluluktur kitabını okudum. Gerçekten çok ama çok keyif alarak okudum.

Edebiyat çok geniş bir kavram.İçine Sadi’nin,Hafız’ın Shakespeare’in şiiri de girer, Homeros’un destanları, Binbir Gece Masalları,Evliya Çelebi’nin Seyahatname’si de.Tiyatro oyunları, eskilerin “tecrübe-i kalemiye” dedikleri denemeler, düzyazı şiirler, hepsi o geniş edebiyat kavramının içinde.

Hayatta yapılan her güzel iş gibi, kitap da zevk alarak okunmalı.Edebiyat , ne kadar derin düşünceler anlatılırsa anlatılsın,bunları okura verecek, sayfaları sabırsızlıkla çevirtecek,hatta “Aman bitmesin” dedirtecek bir biçime büründürme sanatıdır.

Zülfü Livaneli’nin köşe yazılarının olduğu bu kitapta , edebiyatın şiir,müzik,yazarlar,dili kullanma gibi konular ile ilgili yazılar var.Edebiyat Mutluluktur kitabı size harika bir edebiyat birikimi bırakıyor.Yeni kitaplar,farklı düşünceler dünyada edebiyat,bir çok yazar ve şair hakkında bilgiler derken kitap son derece keyifli bir hal alıyor.Dediğim gibi Zülfü Livaneli kalemini o kadar güzel kullanmış ki okuduğum her satır da evet bende böyle düşünüyorum dedim.

Zülfü Livaneli’nin röportajları,en çok sevdiği kitapları, Yaşar Kemal hayranlığı,Nazım Hikmet’i çok güzel anlatması benim en sevdiğim bölümlerdi  kitapta.

Aslında kitabı çok fazla anlatmak daha detaylı yazmak istiyorum ama dediğim gibi öyle bir kitap ki –edebiyatı çok seviyorsanız- okumadan o tat alınmaz.O yüzden altını çizdiğim,çok sevdiğim yerleri paylaşarak kitap hakkında biraz bilgi vermiş olayım.
















Söylemek anlatmak istediğim her şeyin altını çizdim.Umarım keyifle okursunuz bir sonraki yazı da görüşmek üzere.
Sevgiyle kalın..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder