6 Ocak 2017 Cuma

Şiir Tuttu Elimden-Perihan Baş


Merhaba :)

Kış geldi havalar soğudu derken ben artık daha fazla şiir okumaya başladım.Şiir okumayı çok seviyorum ama havalardan dolayı daha fazla şiire yöneldim.Duyguların bu kadar güzel anlatılmasını seviyorum şiirde.Biraz hasta olduğum (soğuk algınlığı :)) için nane limon kitabıma eşlik etti. :)

Bu yazımda Şiir Tuttu Elimden  şiir kitabından  bahsedeceğim. Bence Kitap yayın evine ait olan kitabımızın şairi Perihan Baş.Kadın şairleri gördükçe çok mutlu oluyorum.Bir önceki yazımda bu konu ile ilgili düşüncelerimden bahsetmiştim.Erkek egemenliğinin şiir de aşırı hakim olması beni hep rahatsız etmiştir.Bunun üzerine fazla konuşmadan kitaptan bahsetmeye devam edeyim.

Kitapta bizi böyle bir sayfa karşılıyor.
                                     




Kitaptan çok şairin hayatından bahsetmek  istiyorum.Çünkü zorluklara rağmen hayallerinden vazgeçmeyen,bir şeyler için çabalayan insanları hep hayranlıkla izlerim.Olması gereken de bu değil mi? Hayallerimizden, çok sevdiğimiz şeylerden vazgeçersek ne anlamı kalır hayatın?

Perihan Baş’ın hayatından bahsettiği önsözü eklemek istiyorum.

‘ “Bayburt’ta doğdum. Doğu Beyazıt,Erzurum,Trabzon,Zonguldak,İzmit ve Ankara’da yaşadım.Annemin genç yaşta  gözlerini kaybetmesi nedeniyle orta ikideyken okulu bırakmak zorunda kaldım.O zamandan beri bu birbirine geçmiş iki acının izini taşırım. Daha çocukluktan çıkmadan, aniden bütün ailenin sorumluluğunu taşıyan bir yetişkin olmuştum. Akşam sanatta dikiş öğrendim,yıllarca dikiş dikerek gücümün çok üstünde çalışarak yokluğu parmaklarımla ittim.Bu arada okuyup yazmaktan asla vazgeçmedim.Öyküler yazdım,çocuk oyunları ve şiirle devam ettim,şiirlerimin bazıları dergilerde yayınlandı.Sözcüklerin olağanüstü bileşimini hissetmenin doğanın bana bir armağanı  olduğunu düşünüyorum ve onu sevinçle kabul ediyorum.” ’

Şiir Tuttu Elimden kitabı,kadınların toplumdaki yeri,erkekler ve onların davranışları,özlem,aşk gibi konulardan bahsediyor.

BEN VE BEN

Bana ben öğrettim
Güçlü olmayı
Bana ben öğrettim
Engelleri aşmayı
Umudum rehber
Sabrım ışık
Doğruluk yolum oldu
Yaşama sevinciyle geldim bu güne
Ve yaşama sevinciyle devam edeceğim
Kalan ömrüme

Beğendiğim şiirler ise şunlardı.












 Ve evet edebiyat aşığı bir bilgisayarcı olarak kod yazarken okudum kitabı :)



Başka bir yazı da görüşmek üzere.
Tüm sevgimle..



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder